Toelichting op nieuwe website

Zaterdag, 19 september 2015

Op dit moment bent u op de nieuwe website van HSV De Kleine Voorn. Enkele weken terug informeerden wij u op de oude site al over het waarom wij zijn overgestapt naar dit nieuwe platform.

Beste visvrienden,

In de loop der jaren zijn nieuwe technieken ontwikkeld die zowel de gebruiker als de beheerder meer mogelijkheden bieden. De huidige website is ongeveer vijftien jaar oud en ondersteund deze technieken niet. Bovendien wordt het programma waarmee wij de website onderhouden niet meer ondersteund door de ontwikkelaars daarvan. Het risico dat we binnenkort voor onoplosbare problemen komen te staan, is niet ondenkbaar. In dit bericht geven wij een korte toelichting op de verschillende pagina’s en de mogelijkheden daarvan. Als er daarna nog onbeantwoorde vragen zijn of u wilt een opmerking maken, kunt contact met ons opnemen via de contactbutton, later in dit bericht komen we hierop terug.

Als u onze website start, ziet u bovenaan de pagina de bij u al bekende skyline van Etten-Leur Noord. Rechts op deze afbeelding is een wit vlak met een vergrootglas. Dit stelt u in staat om snel naar een gewenst onderwerp te zoeken indien u dat niet via de doorklikfunctie kunt vinden. Onder de skyline bevindt zich een menubalk met de verschillende pagina’s op onze site.

Na de opening van de website komt u automatisch op de meest linkse pagina “Home”. Op deze pagina ziet u rechts een welkomstwoord waarvan de volledige versie is gepubliceerd op de pagina “Over ons”. Onder dit hoofdstuk is een lichtkrant met onze sponsoren waarna u wordt geïnformeerd over het weer in Nederland. Via een doorklikfunctie kunt u inzomen op het weer in Etten-leur. Het volgende hoofdstuk zijn “De laatste aangepaste pagina’s” op deze site. Dit is een aanvulling op “Het laatste verenigingsnieuws” dat u links op de pagina ziet. Het laatstgenoemde hoofdstuk vertelt uitsluitend over de laatste nieuwsberichten, “De laatste aangepaste pagina’s” stelt u op de hoogte van alle wijzigingen op onze website. Rechts onder de pagina bevinden zich de verenigingsagenda en het wedstrijdprogramma. Door op het gewenste onderwerp te klikken krijgt u meer inlichtingen over de geplande activiteiten en wedstrijden. Linksonder ziet u de laatste nieuwsberichten van Sportvisserij Nederland en Sportvisserij Zuidwest Nederland. Linksboven hebt u ongetwijfeld de slideshow gezien waarop wij reeds een aantal foto’s hebben geplaats. Schroom niet, als u dat wenst, om ons één of meer foto’s te sturen voor publicatie. Vanzelfsprekend moeten de foto’s een relatie hebben met de hengelsport en moeten ze een formaat hebben van 578X266 pixels (breedte x hoogte) of een veelvoud daarvan. Kleine afwijkingen van dit formaat kunnen eventueel door ons worden aangepast.

Op de tweede pagina “Over ons” staan alle wetenswaardigheden over onze vereniging. De eerste link op deze pagina, die dezelfde naam heeft, vertelt u iets over onze vereniging. De overige links op deze pagina kunt u zowel in de bovengelegen menubalk als links op de pagina openen, dit geldt ook voor alle volgende pagina’s. De tweede en derde pagina tonen onze bestuurs- en ereleden. Hierna volgen de statuten en het huishoudelijk reglement. Als laatste is een pagina opgenomen met vacante vacatures binnen onze vereniging.

Pagina drie “Vergunningen” toont u alle verschillende vergunningen die onze vereniging beschikbaar heeft en alles wat daarmee samenhangt. Op de eerste pagina “Benodigde vergunningen” bevindt zich een stroomschema met behulp waarvan u kunt bepalen welke vergunning het best bij u past. Via de blauwe hyperlinks in dit schema komt u op een pagina waarop u detailinfo over de betreffende vergunning leest. Deze verschillende pagina’s zijn ook te openen vanaf de bovenliggende menubalk “Vergunningen” of links op de pagina. De tweede link laat de "Verkoopadressen"  zien waar de vergunningen verkrijgbaar zijn waarna drie formulieren komen waarmee u achtereenvolgens lid kunt worden, het lidmaatschap kunt opzeggen en wijzigingen betreffende uw lidmaatschap kunt doorgeven. Als u onze vereniging nog niet gemachtigd hebt om de jaarlijks contributie automatisch af te laten schrijven van uw rekening, kunt u dit doen d.m.v. het formulier dat beschikbaar wordt gesteld op de pagina “Automatische incasso”. De pagina “Status aanvraag VISpas” stelt u in de gelegenheid om via de website van Sportvisserij Nederland de status van uw aanvraag te controleren. Wat u moet doen om te veel betaalde contributie terug te vragen bij Sportvisserij Nederland staat op de pagina “Dubbele afdracht”. Dubbele afdracht kan voorkomen als u lid bent van meerdere hengelsportverenigingen. Dan volgen twee links die u informeren over “MeeVIStoestemming” en “Controle” tijdens het vissen. Als laatste verschijnt de eerdergenoemde link met de verschillende vergunningen en de “Gezamenlijke lijst van Nederlandse Viswateren" en de “Verenigingslijst van Viswateren”.

De pagina “Viswater” die de komende maanden verder geactualiseerd zal worden leidt u langs alle viswateren die onze vereniging beheerd. De eerste link op deze pagina “Toelichting op deze map” vertelt hoe u door de verschillende documenten kunt navigeren om bij de gewenste informatie te komen en welke info beschikbaar is. De viswateren zijn verdeeld in de viswateren binnen – en buiten de bebouwde kom.

Ook de volgende pagina “Wedstrijden” begint met een korte toelichting over de indeling en het gebruik van de map. In de tweede link worden de leden van de wedstrijdcommissie aan u voorgesteld en staan belangrijke telefoonnummers in relatie tot de wedstrijden die onze vereniging organiseert. Op de derde link is het wedstrijdreglement opgenomen dat evenals het wedstrijdprogramma op deze en op de pagina “Toelichting op deze map” als downloadversie beschikbaar is. Het wedstrijdprogramma is opgenomen in de vierde link. Hoe u meer over de wedstrijden te weten kunt komen is eerder in dit bericht uitgelegd. Hierna volgen de verslagen en uitslagen van alle wedstrijden van het laatste jaar, verdeeld in de drie competities, eendagswedstrijden en meerkampen. Zodra we aan een nieuwe jaargang beginnen, wordt de oude jaargang naar de map “Archief” verplaats van waaruit de documenten voor u beschikbaar blijven. Dit zal gebeuren vanaf de jaargang 2015.

De pagina “Archief” bevat onder de link met dezelfde naam berichten die eerder op onze website hebben gestaan en die u misschien nog eens wilt teruglezen. Zoals in de vorige alinea vermeld vallen hier ook de wedstrijden vanaf 2015 onder. U kunt onder op de pagina zoeken naar oude berichten m.b.v. de knop “vorige” of “volgende”. Ook kunt u dit doen door rechtsboven op de website, in het witte vlak, enkele trefwoorden in te vullen waarna u op het vergrootglas klikt om het systeem naar de gewenst pagina te laten zoeken. U krijgt dan een pagina met zoekresultaten waar hopelijk het door u gewenste document tussen staat. Voor alle duidelijkheid dient gezegd dat we dit archief met ingang van heden gaan opbouwen. Documenten van voor 2015 – m.u.v. de oude documenten die u nu op de homepage ziet – zijn niet beschikbaar. Op de volgende link is de verenigingsagenda opgenomen. Door te klikken op de button “ Lees verder” krijgt u meer informatie over het betreffende onderwerp. Onder de link “Nieuwsbrieven” kunt alle nieuwsbrieven nalezen die onze vereniging heeft uitgegeven.

Op de pagina “Foto’s” hebben we een aantal fotoalbums opgenomen. We hopen het aantal albums snel uit te breiden met foto’s die we van u ontvangen. Hebt u mooie foto’s die betrekking hebben op de hengelsport en wilt u deze delen met uw sportvrienden, schroom dan niet om deze te mailen naar onze vereniging.

Het gastenboek kent u al van onze oude website. Wel-is-waar is dit gastenboek een nieuw ontwerp maar de doelstelling ervan is nog steeds gelijk. In het gastenboek kunt u leuke ervaringen delen met collega vissers. Ook kunt u vragen van algemene aard stellen of een discussie starten.

De pagina contact informeert u over de verschillende manieren waarop u met onze vereniging in contact kunt komen. Naast emailadres, postadres en telefoonnummer is er een formulier “Meldingen” met behulp waarvan u berichten kunt doorgeven aan onze vereniging. Denk hierbij aan vissterfte, stroperij etc.. Als u problemen hebt met de website of u wilt een opmerking doorgeven over de website kunt u dit rechtstreeks doen aan de webmaster m.b.v. het formulier “Contact webmaster”. De “Sitemap” is een handig hulpmiddel als u niet snel een door u gezochte pagina kunt traceren. Het is een plattegrond van de website waarop alle opgenomen pagina’s. Vanuit de sitemap kunt u de gevonden pagina openen. Tenslotte zijn in deze map de “Algemene voorwaarden” opgenomen die gelden voor de bezoekers van onze website.

In de laatste map “Banners” zijn de logo’s opgenomen van onze sponsoren, verkoopadressen en andere relaties. Door op een logo te klikken komt u op de betreffende website.

Rest ons u veel leesplezier toe te wensen op onze website. Schroom niet om contact met ons op te nemen als u vragen of opmerkingen hebt. Aanbevelingen voor verbetering van onze website zijn van harte welkom. Ook staan wij open voor meldingen van fouten die u op onze website aantreft.

Het bestuur.