Nog meer bescherming voor de vissen in de Rommeswiel

Vrijdag, 27 november 2015

In afwachting van de eerste nieuwe vissen, die volgende week worden uitgezet in de Rommeswiel, zijn vandaag de vluchtmogelijkheden voor de aanwezige vissen verder verbeterd.

Ondanks het gure weer hebben drie harde kernleden van onze vrijwilligers, rond en in de aanwezige vluchtkooien, extra bescherming aangebracht in de vorm van takken. Het doel van de takken is een zo natuurlijk mogelijke leeefomgeving creƫren voor de vissen waarin zij zich beschermd voelen tegen jagende aalscholvers.

Alle werkzaamheden aan de Wiel zijn nu afgerond zodat volgende week de eerste nieuwe vissen kunnen worden uitgezet. In een volgend nieuwsbericht zullen wij hiervan verslag doen.

Onderstaand enkele foto's die u een indruk geven van de laatste werkzaamheden.

De takken worden door Bart en Gerrit aangevoerd

en vanuit het bos naar het water gebracht.

Waarna ze door Ton - staande in het ijskoude water - op de juiste plaats worden aangebracht.

Rechtsonder wordt het resultaat al zichtbaar.

Als een volleerde Rambo hakt Gerrit de takken op maat.

Zoals een ieder weet is hij niet te beroerd om de clown uit te hangen als anderen werken.

Dit is de nu de aanblik van de achterzijde van de Wiel.