Uitslag Nationaal Concours 2015

Zaterdag, 29 augustus 2015

Op een mooie zomerse zaterdag hebben 26 deelnemers elkaar bestreden tijdens het Nationaal Concours van HSV de kleine Voorn. Winnaar werd de man in vorm, Louis Melisse.

Er lijkt dit jaar geen maat te staan op de prestaties van Louis Melisse. Na een aantal weken terug de avondcompetitie te hebben gewonnen was hij ook tijdens de vakantiewedstrijden met een eerste en een tweede plaats de grote man. Aan deze palmares mag hij nu ook een van de meest prestigieuze wedstrijden van het seizoen, het Nationaal Concours, toevoegen.
Louis behaalde met 43 vissen veruit de meeste punten van alle deelnemers -525-. John Mathijssen herhaalde zijn prestatie tijdens de laatste vakantiewedstrijd. Op vrijwel de zelfde plaats waar hij toen tweede werd, gebeurde dit nu opnieuw. John ving 16 vissen met een gezamenlijke waarde van 375 punten. Joop Huyben maakte de top drie compleet met 332 punten waarvoor hij 17 vissen nodig had. Piet Boot ving 47 vissen, de meeste van alle deelnemers. Jammer voor Piet was er niet één aan de maat waardoor hij met 235 punten bleef steken op plaats vijf.
Tijdens de wedstrijd ontstond nog enige commotie omdat Johan Horstmans onwel raakte. Gelukkig lukte het, de door alerte voorbijgangers opgeroepen ambulancebroeders, Johan ter plaatse op te lappen waardoor hij zijn wedstrijd kon vervolgen. Dat hij na de wedstrijd geen hinder meer had van zijn beschadigde tong, want dat was de oorzaak van Johan zijn inzinking, bleek in ons clublokaal waar Johan met veel smaak zijn broodje croquet verorberde.

Naam Stuks Punten Naam Stuks Punten
1 Louis Melisse 43 st. 525 pnt. 14 Ton Verschueren 8 st. 78 pnt.
2 John Mathijssen 16 st. 375 pnt. 15 Ad Faro 4 st. 69 pnt.
3 Joop Huyben 17 st. 332 pnt. 16 Bart Klep 4 st. 67 pnt.
4 Johan Maas 19 st. 323 pnt. 17 Kees van Gils 13 st. 65 pnt.
5 Piet Boot 47 st. 235 pnt. 18 Bert van Eekelen 3 st. 65 pnt.
6 Cees Maas 23 st. 203 pnt. 19 Toon van Oers 6 st. 59 pnt.
7 Wim Termohlen 31 st. 182 pnt. 20 Piet Laurijssen 4 st. 47 pnt.
8 Sjef Mathijssen 12 st. 182 pnt. 21 Jeroen Lourense 6 st. 45 pnt.
9 Sjef Roovers 20 st. 152 pnt. 22 Peter Robbeson 4 st. 20 pnt.
10 Henk Kokke 9 st. 87 pnt. 23 Paul Bouwmeester 2 st. 10 pnt.
11 Wim Heijmans 14 st. 85 pnt. 24 Cor Willemse 1 st. 5 pnt.
12 Rene Verhoef 5 st. 79 pnt. 25 Ad Voermans 0 st. 0 pnt.
13 Peter Roovers 8 st. 78 pnt. 26 Johan Horstmans 0 st. 0 pnt.

De winnaar, Louis Melisse