De omgeving van de visvijver aan de Hoge Neerstraat is weer schoon

Zondag, 6 maart 2016

Zaterdag 5 maart hebben 11 leden van onze vereniging het viswater aan de Hoge Neerstraat en en omgeving daarvan ontdaan van zwerfvuil en andere ongerechtigheden. Na een heldere nacht met vorst zorgde de ochtendzon er voor dat het prima vertoeven was aan de waterkant.

De buit bestond uit een tiental vuilniszakken met papier, flessen, plastic, en ander afval waarvoor mensen niet de moeite nemen om mee naar huis te nemen of in een afvalbak deponeren. Naast het zwerfvuil werden ook een pallet, planken, ijzerwaren en wieldoppen aangetroffen.
De actie was binnen anderhalf uur voltooid waarmee nog maar eens de waarheid van het spreekwoord "Vele handen maken licht werk" werd onderstreept.
Zoals gebruikelijk was er na afloop koffie, thee en worstenbrood voor de vrijwilligers.

Namens de (internet)bode was mevrouw Marijnissen tijdens de volledige duur van de actie aanwezig om met de vrijwilligers te praten en de werkzaamheden met eigen ogen te aanschouwen. Haar verhaal kunt u lezen in de Etten-Leurse editie van de (internet)bode.
Een mooi gebaar was dat een van de omwonende de moeite nam om naar buiten te komen om ons te complimenteren met dit initiatief.

Aan de leden die zaterdag niet aanwezig konden of wilden zijn het dringende verzoek om zaterdag 19 maart naar de parkeerplaats bij de Zwartenbergse molen te komen om samen met ons het zwerfvuil langst de Leurse haven en in de Zwartenbergse polder op te ruimen. U kunt dan zelf ervaren hoe leuk het is om met collega vissers een gezamenlijke prestatie neer te zetten.

Om de dames van de vrijwilligers te bewijzen dat hun mannen niet naar de kroeg zijn geweest maar daadwerkelijk hebben gewerkt, vind u hieronder enkele foto's van de actie.
In een fotoboek, dat u boven deze pagina onder de knop "Foto's" aantreft, ziet u een visuele weergave van deze dag.
De vrijwilligers zijn er klaar voor.

Onze secretaris - Werner Donkers - werkt gewoon door terwijl hij mevr. Marijnissen van de bode te woord staat.

Tijdens zijn werk heeft Dennis Baars nog tijd om van zijn sigaartje te genieten.
Ondertussen dat John geniet van de mooie ochtend, heeft Gerrit aandacht voor de fotograaf.

Ook Bart en Werner genieten even van de rust.
Voor Ton is geen zee te hoog.

Arjan maakt nog maar eens een nieuwe zak gereed.

Gerrit krijgt van Johan een dobber die hij heeft gevonden.
Voor de belangstellenden: Vanaf heden is de dobber te koop in Gerrit zijn shop.

Natuurlijk werd dit nest met eieren ongemoeid gelaten. Nadat wij waren gepasseerd ging de eend verder met broeden.
Met op de achtergrond een deel van het eindresultaat was er voor iedereen worstenbrood en drank.