Uitslag Driekamp Kleine Voorn, ESOX en SIOG

Zaterdag, 10 oktober 2015

Met de door De Kleine Voorn gewonnen driekamp in de Leurse haven tegen ESOX en SIOG, is een einde gekomen aan het zomerseizoen van onze vereniging. Individueel winnaar van de driekamp werd Gerrit Lambregts.

Tijdens de laatste wedstrijd van het zomerseizoen buitte De Kleine Voorn zijn kennis van het thuiswater volledig uit. Onder aanvoering van Gerrit Lambrechts werden door de beste vijf leden van onze vereniging 1947 punten gescoord. Op de tweede plaats eindigde SIOG met 792 punten en derde werd ESOX die er 361 behaalde.
De individuele wedstrijd werd met grote overmacht gewonnen door Gerrit Lambregts die maar liefst 60 vissen ving waarvan er 28 aan de maat waren. Nadat hij eerder al de grootste vis van de zomercompetitie ving, kan niemand nu nog zeggen dat Gerrit allen maar “kleintjes” kan vangen. De vissen van Gerrit vertegenwoordigden een waarde van 834 punten. Toon van Oers, één van onze oudste wedstrijdvissers, behaalde een eervolle tweede plaats met 429 punten. Toon ving hiervoor 44 vissen waarvan er 11 de vereiste maat hadden. Ondanks dat Peter Roovers een plaats had geloot in het vak met de lage nummers, waar beduidend minder vis werd gevangen dan in het tegenovergestelde vak, lukte het hem toch beslag te leggen op plaats drie. Peter ving in verhouding tot de nummers één en twee veel minder vissen maar omdat 14 van de vijftien vissen die hij ving aan de maat waren scoorde hij toch het respectabele aantal van 375 punten.

Zaterdag 24 oktober start het winterseizoen 2015-2016 met de eerste wedstrijd van de wintercompetitie. Op de kade van de Leurse Haven, die vorige jaar een onderhoudsbeurt heeft ondergaan, hebben Bart Klep en Gerrit Lambregts mooie nieuwe nummers aangebracht. Het is jammer dat de nummers niet op de visstek zelf mochten worden aangebracht van de gemeente Etten-Leur. Ze zijn nu aan de muur bevestigd waardoor ze niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. De ervaring leert echter dat de meeste vissers weten waar het nummer zich bij benadering bevindt. Een belangrijke wijziging is dat er met ingang van heden op de steiger aan het van Bergenplein maar vijf stekken zijn. De nummers op de kade beginnen nu met nummer zes. Een woord van dank namens onze vereniging aan buurtbewoners en restauranteigenaar die belangeloos elektriciteit beschikbaar stelden zodat Gerrit en Bart naar hartenlust konden boren. Als nu de vis en het weer het komende seizoen nog meewerken kan niets meer een succesvol seizoen in de weg staan.

Naam Plaats Stuks Punten Naam Plaats Stuks Punten
1 Gerrit Lambregts 93 60 st. 834 pnt. 18 Rinus van Steenhoven 81 8 st. 80 pnt.
2 Toon van Oers 95 44 st. 429 pnt. 19 Jos Woestenberg 58 8 st. 76 pnt.
3 Peter Roovers 46 15 st. 375 pnt. 20 Henk van Ham 56 6 st. 64 pnt.
4 John van Meer 44 18 st. 242 pnt. 21 Jan Santbergen 85 3 st. 36 pnt.
5 Henk Kokke 92 26 st. 181 pnt. 22 John Mathijssen 41 1 st. 36 pnt.
6 Wil Vissenberg 94 23 st. 170 pnt. 23 Bart Klep 84 3 st. 32 pnt.
7 Rene Verhoef 48 7 st. 168 pnt. 24 Jan van Gool 38 2 st. 31 pnt.
8 Wim Termohlen 50 24 st. 141 pnt. 25 Johan Horstmans 86 5 st. 25 pnt.
9 Dion de Peijper 91 22 st. 131 pnt. 26 Toon van Meer 54 3 st. 15 pnt.
10 Jan Vos 42 2 st. 120 pnt. 27 Cees Maas 57 2 st. 10 pnt.
11 Rinus Akkermans 47 7 st. 118 pnt. 28 Jeroen Lourense 52 2 st. 10 pnt.
12 Jan van Meer 87 9 st. 116 pnt. 29 Rini Havermans 82 2 st. 10 pnt.
13 Cees Melisse 90 14 st. 112 pnt. 30 Wim Heijmans 39 1 st. 5 pnt.
14 Ad Aarts 53 13 st. 101 pnt. 31 Alfred van Es 80 0 st. 0 pnt.
15 Louis Melisse 55 8 st. 95 pnt. 32 Cees van Gils 40 0 st. 0 pnt.
16 Adam den Draai 89 18 st. 90 pnt. 33 Cor Willemse 83 0 st. 0 pnt.
17 Bert Schippers 43 5 st. 88 pnt.
Uitslag verenigingen
1 De Kleine Voorn 2 SIOG
Gerrit Lambregts 834 pnt. John van Meer 242 pnt.
Toon van Oers 429 pnt. Henk Kokke 181 pnt.
Peter Roovers 375 pnt. Dion de Peijper 131 pnt.
Rene Verhoef 168 pnt. Jan Vos 120 pnt.
Wim Termohlen 141 pnt. Rinus Akkermans 118 pnt.
Totaal 1947 pnt. Totaal 792 pnt.
3 ESOX 170 pnt.
Wil Vissenberg 101 pnt.
Ad Aarts 90 pnt.
Adam den Draai 361 pnt.
Totaal

De winnaar van de individuele wedstrijd - Gerrit Lambregts - ziet er op toe hoe de voorzitter van onze wedstrijdcommissie - Ad Voermans - zijn vissen meet.