De overtollige begroeiing langs het viswater aan de Hoge Neerstraat is verwijderd

Woensdag, 3 augustus 2016

Nadat de afgelopen weken er al flink is gesnoeid aan de Rommeswiel en de Zandwiel hebben Ton Verschueren, Ton Janssen, Gerrit Lambregts, Bart KLep, Cees Maas, Michel Schalk en diens zoon Aäron afgelopen maandag de overtollige begroeiing langs het viswater aan de Hoge Neerstraat verwijderd.

Er is veel werk verzet door vooral oudere vrijwilligers aangevuld met één jongere die erg veel werk heeft verzet.
Het resultaat mag er zijn. Met twee bosmaaiers is het overtollige gras, riet en andere ongewenste begroeiing verwijderd zodat er weer volop ruimte is om te vissen. Gemeente-opzichter Cees Nooren staat garant dat de medewerkers van de gemeente Etten-Leur het door de vrijwilligers verzamelde vuil zullen verwijderen.

We willen benadrukken dat de bossages geen vuilnisbak zijn om bierblikjes, flesjes en placticzakken in te dumpen. Ook zijn diverse vislijnen in de bosjes terug gevonden. In totaal zijn weer bijna twee volle vuilniszakken afval verzameld. Neem die troep mee naar huis. Houd je viswater netjes, jij en anderen willen toch allemaal in een schone en fraaie omgeving vissen.

Ook zouden we graag wat meer steun krijgen van jonger bij het bevisbaar houden van onze viswateren. Deze keer waren het uitzondering van de zoon van Michel voornamelijk senioren waarvan de oudste 78 jaar oud is. Het kost je maar een paar uurtjes per jaar en je krijgt er veel voor terug. We zullen het toch zelf moeten doen want de overheid/gemeente doet het niet voor ons.
Heb je belangstelling meld je dan mondeling of schriftelijk aan bij één van onze bestuursleden. Schriftelijk kan door gebruik te maken van één van de formulieren op de pagina "Contact" op onze website.

Namens de leden van HSV De Kleine Voorn, Ton, Ton, Gerrit, Bart, Cees, Michel en Aäron bedankt voor jullie geweldige inzet.
Hieronder ziet u nog enkele foto's van de activiteit. Meer foto's zijn opgenomen in een fotoalbum dat u elders op deze site aantreft.