1e wedstrijd Najaarscompetitie 2019

Slechts twaalf deelnemers meldden zich afgelopen zaterdag voor de eerste wedstrijd van onze Najaarscompetitie. Ongetwijfeld hebben veel van de thuisblijvers zich laten weerhouden door de weersverwachting die regen voorspelde. Zoals zo vaak hadden de weerprofeten het bij het verkeerde eind en ook onze thuisblijvers, het bleef de gehele middag droog al stond er wel een stevige wind over de haven.
Evenals vorig jaar is Michael van Ginneke de eerste dagprijswinnaar van deze competitie. In vak B ving Michael 39 vissen, de meeste van alle deelnemers waarmee hij 229 punten behaalde, een totaal dat door niemand werd benaderd. Op de tweede plaats eindigde onze wedstrijdleider, Ad Voermans, die met tien vissen waarvan er drie aan de maat waren, 147 punten op het scorebord bracht. Cees van Gils ving achttien “Kleintjes” die 90 punten en plaats drie in zijn vak opleverden.
In vak A ging de overwinning naar Henk Kokke die dit vooral dankte aan een mooie brasem van 55 cm (100 pnt). In totaal ving Henk twaalf vissen die een waarde van 191 punten vertegenwoordigden. Op de tweede plaats eindigde Rene Verhoef die voor deze prestatie voldoende had aan vijf vissen waarvan drie maatse. Rene zijn puntentotaal was 144. Gerrit Lambregts ving met veertien stuks de meeste vissen in zijn vak. Jammer voor Gerrit waren zijn vissen gemiddeld een stuk kleiner dan die van Henk en Rene waardoor hij genoegen moest nemen zeventig punten en plaats drie.

Vak A Plaats Stuks Punten WP Vak B Plaats Stuks Punten WP

Dagwinnaar

De dagprijswinnaar:
Datum Naam Punten
28-sept. Michael van Ginneke 229 pnt.

De winnaar van de dagprijs, Michael van Ginneke