1e wedstrijd zaterdagochtendcompetite 2019

Veertien deelnemers hebben zaterdag 11 mei elkaar bestreden tijdens de eerste wedstrijd van onze zaterdagmorgencompetitie. Het was fris maar gelukkig bleef het tijdens de gehele wedstrijd droog. De vangsten waren in de Leurse haven, daar werd deze wedstrijd gevist, minder dan de deelnemers de laatste tijd gewend waren in de Schoenmakershoek. De paaitijd van de vissen die nog gaande is en het koude weer zijn hier ongetwijfeld de belangrijkste oorzaak van. Gelukkig hoefde geen enkel deelnemer zonder vis naar huis en dat is wel eens anders geweest.
In vak A had Michael van Ginneke aan drie vissen met een waarde van 88 punten voldoende om de eerste plaats in zijn vak voor zich op te eisen. Cees Damen ving samen met Louis Melisse de meeste vissen in dit vak, namelijk zes stuks maar deze waren gemiddeld een stuk kleiner dan de vissen van Michael waardoor Cees met 66 punten genoegen moest nemen met plaats twee. Jef Roovers maakte met drie vissen en 58 punten het podium in dit vak compleet.
In vak B behaalde Henk Kokke het hoogste puntentotaal van alle deelnemers -170 – wat hem de eerste plaats in zijn vak opleverde. Hij realiseerde dit puntentotaal door vier vissen te vangen. Voor Bart Klep de eer om de meeste vissen van de dag te vangen, acht stuks, goed voor 161 punten en plaats twee. Johan Hultermans had aan één vis voldoende om derde te worden in zijn vak. Hij deed dit door de grootste vis van de dag te vangen, een mooie brasem met een waarde van 98 punten die hem ook nog eens de eerste dagprijs van deze competitie opleverde. De dagprijs wordt tijdens deze competitie wekelijks uitgereikt aan de deelnemer die de grootste vis van de dag vangt. Voor de geïnteresseerde kan ik nog melden dat een vis van 98 punten een lengte heeft van 54 cm..

Vak A Plaats Stuks Punten WP Vak B Plaats Stuks Punten WP

Dagwinnaar

De dagprijswinnaar:
Datum Naam Punten
2-mei Johan Hultermans 98 pnt.

De winnaar van de dagprijs, Johan Hultermans