4e wedstrijd zaterdagochtendcompetitie 2019

Onder heerlijke zomerse omstandigheden begaven zich dertien deelnemers naar het wedstrijdparcours aan het Jaagpad om elkaar te bestrijden tijdens de vierde wedstrijd van onze zaterdagochtencompetitie. Twee wedstrijdvissers moesten verstek laten gaan en meldden zich keurig af bij onze wedstrijdcommissie. De kwantiteit van de gevangen vis was redelijk met gemiddeld ruim tien vissen per persoon, daartegenover staat dat de kwaliteit meer dan goed was. Er werden 49 maatvissen gevangen waaronder zeventien brasems.

Peter Mathijssen leverde een wel zeer bijzondere prestatie door in vak A maar liefst zes brasems op het droge te brengen. Samen met een ondermaats visje leverde hem dat 547 punten op, een totaal dat geen enkele concurrent kon benaderen. Wedstrijdleider Ad Voermans ving zes maatvissen waaronder drie brasems die hem 346 punten en plaats twee in zijn vak opleverden. Johan Hultermans had aan vijf vissen waaronder drie brasems voldoende om de derde plaats voor zich op te eisen. Johan scoorde 278 punten. Op de vierde plaats eindigde Cees Maas die net als Peter Mathijssen zes maatse vissen en één kleintje ving. In tegenstelling tot zijn concurrent ving Cees slechts één brasem waardoor hij bleef steken op 221 punten.
In vak B ging de overwinning naar Cees van Gils die dertien vissen ving, zes boven en dertien onder maat. Ook Cees ving brasems en wel twee stuks die hem samen met zijn overige vangst op een puntentotaal van 379 bracht. Als bonus mag Cees voorafgaande aan de volgende wedstrijd de dagprijs in ontvangst nemen omdat één van zijn brasems met een lengte van 55 cm. (100 punten), de grootste was die zaterdag is gevangen. Peter Mathijssen had ook een brasem van dezelfde grootte maar omdat hij de dagprijs al een keer eerder won, gaat hij deze week naar Cees. Cees van Gastel legde met 230 punten beslag op plaats twee. Hij realiseerde zijn puntentotaal met drie maatvissen en dertien ondermaatse. Bart Klep completeert de top drie in dit vak door tien vissen te vangen, vijf onder en vijf boven de maat. De vissen van Bart vertegenwoordigden een waarde van 223 punten. Zowel Cees van Gastel als Bart Klep vingen ieder één brasem.

Vak A Plaats Stuks Punten WP Vak B Plaats Stuks Punten WP
1 Mathijssen, Peter 46 7 547 pnt. 1 1 Gils, Cees van 52 19 379 pnt. 1
2 Voermans, Ad 42 6 346 pnt. 2 2 Gastel, Cees van 54 19 230 pnt. 2
3 Hultermans, Johan 48 5 278 pnt. 3 3 Klep, Bart 62 10 223 pnt. 3
4 Maas, Cees 44 7 221 pnt. 4 3 Ginneke, Michael van 60 21 185 pnt. 4
5 Damen, Cees 40 17 85 pnt. 5 5 Roovers, Jef 58 11 171 pnt. 5
6 Heymans, Wim 36 3 15 pnt. 6 6 Lammerse, Arend 56 8 136 pnt. 6
7 Mathijssen, John 38 2 10 pnt. 6

Het tussenklassement:
11/51/615/66/720/73/817/87/9Val-Eind-
WPWPWPWPWPWPWPWPStuksPuntenWPPuntenuitslag
1Damen, Cees254500003714716106 pnt.
2Gastel, Cees van60620000262601468 pnt.
3Gils, Cees van43210000435441073 pnt.
4Ginneke, Michael van1114000063994752 pnt.
5Heymans, Wim06560000167017611 pnt.
6Hultermans, Johan36330000303971596 pnt.
7Klep, Bart22430000253391174 pnt.
8Kokke, Henk1010000010352202 pnt.
9Lammerse, Arend70060000915613013 pnt.
10Maas, Cees546400002231719118 pnt.
11Mathijssen, John71660000919520137 pnt.
12Mathijssen, Peter53210000286931183 pnt.
13Melisse, Louis45400000181321358 pnt.
14Roovers, Jef34050000281911257 pnt.
15Voermans, Ad62320000145401394 pnt.
Winnaar dagprijs
Dagwinnaar

De dagprijswinnaars:
Datum Naam Punten
2-mei Johan Hultermans 98 pnt.
1-jun Peter Mathijssen 106 pnt.
15-jun. Henk Kokke 96 pnt.
6-jul. Cees van Gils 100 pnt.

De winnaar van de dagprijs, Cees van Gils.