Koningsvissen 2020

Zaterdag, 19 september 2020

Hoewel de Leurse kermis dit jaar geen doorgang vond, hield onze vereniging vast aan de traditie om tijdens het (geplande) kermisweekend te vissen om de titel “koning” van HSV De Kleine Voorn.

De omstandigheden waren prima, het was prachtig nazomerweer en de matige oostenwind was niet storend. De vangsten waren redelijk al was er zoals altijd wel een groot verschil tussen de eerste en de laatste. Achttien deelnemers vingen gezamenlijk 259 vissen wat neerkomt op ruim veertien vissen per persoon. Jammer dat de Koning van vorig jaar, Hennie Oomen, zich wegens ziekte moest afmelden en om die reden zijn titel niet kon verdedigen.
Winnaar en Koning 2020-2021 van onze vereniging werd Cees van Gils. Nadat hij tijdens de afgelopen dinsdagmiddagcompetitie al sterk voor de dag kwam en pas op de laatste wedstrijddag de eerste plaats in het klassement moest afstaan aan Gerrit Lambregts, lukte het hem nu wel om al zijn concurrente achter zich te laten. Gezeten op de kopplaats 68 ving Cees 29 vissen waarvan er zeventien boven de maat waren. De totale oogst van Cees had een waarde van 496 punten.
Op de tweede plaats eindigde Arend Lammerse, die andere kopplaats had geloot, met 338 punten. Arend ving vijftien vissen waarvan elf boven de maat. Op de derde plaats vinden we Gerrit Lambregts die hiermee aantoonde dat de vorm die hij tijdens de dinsdagmiddagcompetitie ten toon spreidde nog steeds aanwezig was. In tegenstelling tot Cees en Arend behaalde Gerrit zijn punten door het vangen van kleine visjes, een specialiteit waarmee hij nauwelijks te verslaan is. Hij ving er 44 die hem samen met één maatvis op 242 punten bracht.
Na afloop stond er voor alle deelnemers nog een koffietafel gereed in ons clublokaal café zaal Roeloffs. Na het diner werd onder genot van een drankje de Koning gehuldigd en werden de prijzen van deze wedstrijd en de overige competities uitgereikt.
Vak A Stuks Punten Vak B Stuks Punten
1 Cees van Gils 29 496 pnt. 10 Bart Klep 9 123 pnt.
2 Arend Lammerse 15 336 pnt. 11 Michael van Ginneke 21 120 pnt.
3 Gerrit Lambregts 45 242 pnt. 12 Cees Maas 8 105 pnt.
4 Peter Robbeson 11 219 pnt. 13 Wim Heijmans 13 99 pnt.
5 John Mathijssen 23 208 pnt. 14 Jan van Gool 6 81 pnt.
6 Henk Kokke 12 184 pnt. 15 Jef Roovers 4 50 pnt.
7 Cees van Gastel 10 181 pnt. 16 Louis Melisse 9 45 pnt.
8 Rene Verhoef 22 160 pnt. 17 Ad Voermans 5 40 pnt.
9 Johan Hultermans 15 130 pnt. 18 Cees van Eekelen 2 29 pnt.

De Koning 2020: Cees van Gils