Nieuwe vissteigers langst het Jaagpad

okt 2018

Eind september, begin oktober 2018 is een langgekoesterde wens van onze vereniging gerealiseerd, het creëren van extra visstoepen langs de Leurse haven. Aan het Jaagpad, tussen de Slickbrug en de Coen de Koningbrug, zijn 34 visstoepen verrezen waarvan u hier een aantal foto's ziet.

Nationale hengeldag 2017

mei 2017

In dit album ziet u een weergave van de Nationale hengeldag 2017 die HSV de Kleine Voorn op 27 mei organiseerde. Naast veertien jeugdige vissers waren er ook diverse ouders aanwezig die zich lieten informeren. Nationale hengeldag is een initiatief van Sportvisserij Nederland, op de laatste zaterdag van mei, die in het leven is geroepen als herinnering aan de (her)opening van het visseizoen. In vroeger jaren kende de vissport in Nederland een gesloten tijd en mocht er in periode tussen 1 april en 1 juni niet gevist worden.

Snoeien viswater Hoge Neerstraat

aug 2016

Maandag 1 augustus hebben Ton Verschueren, Ton Janssen, Gerrit Lambregts, Bart KLep , Cees Maas, Michel Schalk en zijn zoon Aäron de overtollige begroeiing langs het viswater aan de Hoge Neerstraat verwijderd. In dit fotoalbum ziet u een kleine impressie

Nationale Hengeldag 2016

jun 2016

In dit album ziet u een weergave van de Nationale hengeldag 2016 die HSV de Kleine Voorn op 28 mei organiseerde. Naast achttien jeugdige vissers waren er ook diverse ouders aanwezig die zich lieten informeren. Nationale hengeldag is een initiatief van Sportvisserij Nederland, op de laatste zaterdag van mei, die in het leven is geroepen als herinnering aan de (her)opening van het visseizoen. In vroeger jaren kende de vissport in Nederland een gesloten tijd en mocht er in periode tussen 1 april en 1 juni niet gevist worden.

Nationale Schoonmaakdag 2016

mrt 2016

Ook in 2016 heeft onze vereniging een bijdrage geleverd aan de Nationale Schoonmaakdag. In dit fotoboek ziet u een weergave van de schoonmaakactie van de bermen aan beide zijden van de Zevenbergseweg en in de Zwartenbergse Polder.

Schoonmaakactie viswater Hoge Neerstraat

mrt 2016

Zaterdag 5 maart hebben 11 leden van onze vereniging het viswater aan de Hoge Neerstraat en en omgeving daarvan ontdaan van zwerfvuil en andere ongerechtigheden. In dit fotoboek treft u een visuele weergave van deze dag

Visuitzetten in de Rommeswiel

feb 2016

Nadat afgelopen najaar de Rommeswiel en zijn omgeving is schoongemaakt en in zijn oude glorie is hersteld, is vandaag 150 kg witvis toegevoegd aan het bestaande visbestand dat tot vandaag voornamelijk bestond uit karper, zeelt en enkele voorns. De vissen die vandaag zijn uitgezet betreffen voornamelijk voorns. De kenners onder de vrijwilligers signaleerden ook enkele blieken, baarzen en posjes.

Langst de waterkant

aug 2015

In dit album ziet u foto's van mooie en soms ook minder mooie ervaringen waar leden van onze vereniging mee werden geconfronteerd bij het bezoeken van één van onze viswateren. Mocht ook jij op een dag iets tegenkomen waarvan je denkt dit moment moet ik delen met anderen, mail dan een foto naar het secretariaat van de Kleine Voorn. Het mailadres vind je in de bovenstaande menubalk onder de knop contact.

Visserijkundig onderzoek Halsche Vliet

mrt 2015

17 maart heeft Sportvisserij Nederland op verzoek van HSV De Kleine Voorn, met behulp van een aantal vrijwilligers van onze vereniging, een visserijkundig onderzoek uitgevoerd in de Halsche Vliet. Doel van het onderzoek was om de huidige visstand en de verhouding tussen het aantal verschillende vissoorten vast te stellen alsmede de gezondheid van de vissen te bepalen. In deze map ziet u een aantal foto's die op deze dag zijn genomen. Een verslag is opgeslagen onder de knop archief in bovenstaande menubalk.