Benodigde vergunningen

Vereiste visdocumenten

Veel van onze nieuwe leden spelen met de vraag welk visdocument men nodig heeft om ergens te mogen vissen. Door middel van onderstaand overzicht hebben we getracht om dit inzichtelijk te maken. Indien er na het bestuderen van dit overzicht toch nog vragen zijn, of er is iets misgegaan kunt u de mogelijke oplossing zoeken door te klikken op één van de onderstaande linken. Mocht de oplossing niet voorhanden zijn kunt u zich met uw vragen richten tot het bestuur of bij de verkoopadressen.
Onderstaand overzicht beperkt zich tot de viswateren binnen de Gemeente Etten-Leur. Men kan stellen dat alle wateren binnen deze gemeentegrenzen door onze vereniging worden gepacht van o.a. de Gemeente Etten-Leur, Staatsbosbeheer en Waterschap Brabantse Delta.

Begin

Wilt u zomaar één dag gaan vissen?
Dagvergunning

Ben je 13 jaar of jonger?

Vis je onderbegeleiding van een volwassene (18 jaar en ouder) die wel een VISpas heeft, en doe je dat met maximaal één hengel?
 Jij hebt geen eigen vergunning nodig.

Ga je maximaal met één hengel vissen die beaast is met brood, maden, wormen, deeg of mais?
GRATIS

Ben je ouder dan 65 jaar?

VISpas

Wist u dat:
  • Indien men niet in het bezit is van een geldig visdocument, men bij controle een bekeuring van minimaal €150,-- riskeert.
  • Ook tijdens het vissen geldt de landelijke identificatieplicht voor iedereen die 14 jaar of ouder is. Zorg er dus voor dat u een geldig legitimatiebewijs bij u heeft als u gaat vissen. Tijdens de controles op de juiste visvergunningen kan hier naar gevraagd worden. Voor het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs kunt u een boete krijgen, waarvan de hoogte door de Officier van Justitie wordt bepaald.
  • Verboden aassoorten zijn gekleurde maden en een levend aasvisje.
  • Voor de diverse vergunningen van Hengelsportvereniging De Kleine Voorn wordt als leeftijdscriterium de leeftijd op 1 januari van het lopende jaar gehanteerd.