Politie vraagt uw hulp

Dinsdag, 12 januari 2016

Ongetwijfeld hebt u gelezen dat er onlangs menselijke resten zijn gevonden langs de leurse haven. Aangezien er veelvuldig gevist wordt rondom de locatie Zevenbergseweg te Etten-Leur zou het zomaar kunnen dat u iets gezien heeft. Wij vragen dan ook uw medewerking om, als u iets gezien heeft, zich telefonisch te melden. Bedenk dat een kleinigheid voor u iets belangrijks voor het onderzoeksteam kan zijn.

Menselijke resten geïdentificeerd

Etten-Leur:
De menselijke resten die in december 2015 in en rondom een sloot aan de Zevenbergseweg werden aangetroffen, zijn geïdentificeerd. Het gaat om de destijds 26-jarige Danny de Deugd uit Etten-Leur. De doodsoorzaak is nog niet vastgesteld. Het onderzoek is nog gaande. Vanavond wordt in het programma Opsporing Verzocht een getuigenoproep gedaan.

Zaterdagmiddag 12 december 2015 zag een wandelaar een deel van een menselijk lichaam langs een sloot liggen. Agenten stelden ‘de schedel‘ veilig. Ter plaatse was recent gemaaid en gebaggerd. Verder onderzoek leverde toen niets op. Woensdagmorgen 16 december 2015 werden tijdens een groot onderzoek nog meer menselijke resten veilig gesteld.

DNA match
Aan de hand van DNA-onderzoek werd in het Nederlands Forensisch Instituut vastgesteld dat het om de destijds 26-jarige Danny de Deugd gaat. Hij is een bekende van de politie en justitie waardoor zijn DNA vergeleken kon worden. Hij werd op 19 juni 2015 uit de Penitentiaire Inrichting Dordrecht ontslagen. Het is niet duidelijk waar hij daarna verbleef. Danny de Deugd was niet als vermist opgegeven. Nabestaanden zijn door de recherche geïnformeerd dat de aangetroffen menselijke resten van hun familielid zijn.

Getuigenoproep
De politie roept vanavond in Opsporing Verzocht getuigen op om contact op te nemen. Het gaat dan om mensen die mogelijk iets gezien hebben nabij de vindplaats of meer informatie hebben over de overledene. Dat kan via 0900-884, de opsporingstiplijn 0800-6070 of met Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.

Opsporing Verzocht wordt dinsdag 12 januari 2016 uitgezonden via NPO 1 vanaf 20.30 uur en herhaald op woensdag 13 januari 2016 om 11.40 uur op NPO 2.

Politie Zeeland - West Brabant
Team opsporing de Baronie