Schoonmaakactie omgeving viswater Hoge Neerstraat

Zaterdag, 13 februari 2016

Op zaterdag 5 maart organiseert onze vereniging een schoonmaakactie van het viswater aan de Hoge neerstraat en de directe omgeving daarvan. Leden die hierbij een handje willen helpen kunnen zich aanmelden bij het secretariaat van onze vereniging.

Vooruitlopend op de Nationale schoonmaakdag, waaraan onze vereniging op 19 maart weer een bijdrage levert door de viswateren om en nabij de Leurse haven en Zwartenbergse polder te ontdoen van zwerfvuil, wordt op 5 maart de omgeving van de visvijver aan de Hoge Neerstraat opgeschoond.

De actie start omstreeks negen uur en zal naar verwachting en afhankelijk van het aantal vrijwilligers dat zich aanmeldt, één á twee uur duren. De bedoeling is om al het zwerfvuil en andere onrechtmatigheden in de omgeving van het viswater te verwijderen. Bovendien zullen er hulpmiddelen aanwezig zijn waarmee (door leden die hier ervaring mee hebben) in en op het water kan worden gegaan indien zich daar ongewenste voorwerpen bevinden. Mocht u bekend zijn zijn met voorwerpen die in het water liggen en daar niet thuishoren, meldt het ons of kom op 5 maart tussen negen en elf uur naar het viswater.

Met de Gemeente Etten-Leur is gesproken over een snoeiprogramma voor 2016. Binnenkort zal het bestuur een gesprek hebben met vertegenwoordigers van de gemeente om hierover sluitende afspraken te maken. De bedoeling is dat dit voorjaar de gemeente Etten-Leur de omgeving van het viswater aan de Hoge Neerstraat gaat snoeien en dat leden van onze vereniging vervolgens gedurende dit jaar voor het noodzakelijke onderhoud zorgen.

Mocht u belangstelling hebben om onze vereniging op 5 maart te willen helpen bij de schoonmaakwerkzaamheden meldt u dan aan bij ons secretariaat via een van de mogelijkheden onder de button "Contact" bovenaan deze website. U wordt dan tijdig geïnformeerd over de plaats waar we elkaar ontmoeten en het precieze tijdstip. Voor hulpmiddelen wordt gezorgd.
Natuurlijk kunt u zich ook melden op zaterdag 5 maart bij visvijver aan de Hoge Neerstraat. U zult daar ongetwijfeld meerde collega sportvissers treffen.

Het bestuur.