Onze viswateren zijn klaar voor het nieuwe visseizoen

Dinsdag, 15 maart 2016

De afgelopen weken is druk gewerkt door de gemeente Etten-Leur en onze vereniging om onze viswateren gereed te maken voor het nieuwe visseizoen.

Onder leiding van Cees Nooren en Gerard van Aert heeft de gemeente Etten-Leur grondig gesnoeid rondom de visvijver aan de Hoge Neerstraat, de visvijver in de Schoenmakershoek en de singel aan de Moerlaken.
In verband met het vogelbroedseizoen mag niet gesnoeid worden aan de Zandwiel en Rommeswiel in de periode tussen 15 maart en 15 juli. Om die reden heeft onze vereniging de afgelopen weken, rondom deze beide viswateren, die in de herfst al een grondige opknapbeurt hadden gehad, waar nodig, gemaaid en gesnoeid. Ook aan de Leurse haven zijn de visstekken ontdaan van overdadige begroeiing.

Eerder meldden wij u al dat rondom de visvijver aan de Hoge neerstraat het zwerfvuil en andere onrechtmatigheden zijn verwijderd door onze vereniging. Hetzelfde zal door de leden van De Kleine Voorn a.s. zaterdag worden gedaan rondom de wateren in de Zwartenbergse Polder en langst de Leurse Haven. Dit als bijdrage aan de Nationale Schoonmaakdag.

Eveneens in het kader van de Nationale Schoonmaakdag gaan de wijkbewoners in de Schoenmakershoek in hun wijk
het vuil opruimen, inclusief de omgeving van de visvijver.

Hieronder nog enkele foto's van de uitgevoerde activiteiten.

In de Rommeswiel is nieuwe vis uitgezet en de omgeving is gesnoeid.

De vorig jaar vernieuwde visstoepen in de zandwiel zijn vanaf meerdere zijden toegankelijk.

De visvijver aan de Schoemakershoek ligt er weer fris bij.

Aan de Leurse Haven is weer volop ruimte gecreƫerd om te vissen.

Rondom het water aan de Moerlaken is grondig gesnoeid.

Hetzelfde geldt voor de Visvijver aan de Hoge neerstraat.