Uitgevoerde werkzaamheden

Dinsdag, 14 juni 2016

De afgelopen weken zijn weer diverse werkzaamheden uitgevoerd ten behoeve van onze vereniging. In dit artikel brengen wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Zoals u weet heeft onze vereniging vorig jaar een boot aangeschaft waarmee onderhoudswerken aan onze viswateren kunnen worden uitgevoerd. Afgelopen weken heeft Ton Verschueren de boot verder verfraaid. Er zijn een paar banken en roeidollen in gemaakt en van onze sponsor de firma van de Klundert ontvingen wij handgemaakte, aluminium roeispanen voor de boot.

De wedstrijdvissers hebben ongetwijfeld gezien dat Ton weer in de weer is geweest met zijn bosmaaier en zijs. De visstekken langst de Leurse haven zijn weer ontdaan van overtollige begroeing en ook in de Schoenmakershoek heeft hij extra visstekken gecreëerd. Overigens is Ton nog steeds op zoek naar vrijwilligers die hem zo af en toe eens willen helpen bij deze onderhoudswerkzaamheden. Als jij je geroepen voelt, meld je dan aan door een mailtje te sturen of doe dit mondeling bij een van de bestuursleden.

Nadat we enkele weken terug het waterpeil in de Rommeswiel ongeveer 15 cm hebben laten zakken kwamen de eerder geplaatste vluchtkooien iets boven water te liggen. Samen met zijn zus Marie-José, die zich ook regelmatig inzet als vrijwilliger voor onze vereniging, heeft Ton de kooien naar iets dieper water verplaatst zodat ze weer onder water staan.
De verfraaide boot
De wedstrijdvissers beschikken weer over prachtige stekken.
Hier zijn de kooien nog zichtbaar.
En hier keert Ton terug nadat hij de kooien naar dieper water heeft verplaatst.