Nieuwjaarswedstrijd 2016

Zaterdag, 9 januari 2016

Tijdens de eerste wedstrijd van 2016 waren de vangsten onverminderd slecht, ook voor de uiteindelijke winnaar Jan van Gool. Voor hem echter de zoete troost van winnaar van de Nieuwjaarswedstrijd en de daarbij behorende palmares.

Vol goede moed meldden 19 vissers zich voor de eerste (Nieuwjaars)wedstrijd van 2016. Na de bar slechte vangsten op het einde van het vorige jaar was men vol goede moed, met in het achterhoofd enkele goede vangsten tijdens het vrije vissen van de afgelopen weken.
Na korte tijd werd het al duidelijk dat de vangsten onverminderd slecht waren, reden voor diverse vissers om het strijdtoneel vroegtijdig te verwisselen voor de warme kachel in ons clublokaal
De totale oogst van de Nieuwjaarswedstrijd was twee maatvoorns en 46 kleine baarsjes en voorntjes. Louis Melisse ving een kleine snoek maar deze telt reglementair niet mee in de einduitslag.

Dat de deelnemers die de wedstrijd voortijdig verlieten ongelijk hadden en dat een belangrijke eigenschap voor een visser geduld is, bewees Jan van Gool. Door rustig zijn aas op zijn voerstek te laten liggen, slaagde hij  er in om kort voor het einde van de wedstrijd een mooie maatvoorn te vangen die er voor verantwoordelijk was dat hij met 258 gram op de eerste plaats eindigde. Bart Klep en Jac de Graauw die beiden op de steiger aan het van Bergenplein zaten, ontliepen elkaar niet veel. Met 108 gram ving Bart drie gram meer dan Jac waardoor hij op plaats twee eindigde en Jac genoegen moest nemen met plaats drie.

De volledige uitslag is:

Naam Gewicht