Havenfeesten 2016

Zaterdag, 14 mei 2016

Na een aantal wedstrijden waarbij de vangsten ronduit slecht waren eindelijk weer een wedstrijd waarin een behoorlijk aantal vissen werden gevangen, ondanks het koude weer en de regenbuitjes waarop de vissers werden getrakteerd.

Dat de kennis van het viswater een belangrijk pluspunt is, werd tijdens deze wedstrijd weer maar eens onderstreept. Regelmatig zie je Gerrit Lambregts zitten vissen als je door de Schoenmakershoek fietst of loopt. Tijdens de Havenfeesten benutte hij zijn kennis van het viswater ten volle en eiste de overwinning voor zich op. Gerrit dankt zijn overwinning met name aan het grote aantal (14) maatvissen die hij ving want Peter Rovers die op plaats twee eindigde, ving beduidend meer vissen. Omdat de lengte van de vissen bepalend is eindigde Gerrit met 26 vissen op 438 punten en Peter met 35 op 374. Op de derde plaats eindigde de winnaar van vorig jaar Wim Termohlen die met 23 vissen 314 punten vergaarde.

Naam Stuks Punten

1 Gerrit Lambregts 26 438 pnt.
7 Henk Kokke 16 169 pnt.
2 Peter Roovers 35 374 pnt.
8 Cees Maas 12 160 pnt.
3 Wim Termohlen 23 314 pnt.
9 Jeroen Lourense 11 127 pnt.
4 Henri van Gils 14 254 pnt.
10 John Mathijssen 3 44 pnt.
5 Cor Willemse 12 224 pnt.
11 Piet Meijers 4 35 pnt.
6 Peter Mathijssen 16 171 pnt.
12 Jef Roovers 2 29 pnt.

De winnaar, Gerrit Lambregts, toont één van zijn 26 gevangen vissen.