Kerstwedstrijd 2016

Zaterdag, 17 december 2016

Zaterdag17 december meldden zich negentien deelnemers voor de jaarlijkse kerstwedstrijd. Afgaande op de ervaringen van de laatste weken had de wedstrijdcommissie besloten om de wedstrijd te vissen op het diepere gedeelte van het parcours. Dat de beslissing juist was werd bevestigd doordat juist op dat gedeelte van het parcours er nog enige vissen werden gehaakt. Dit in tegenstelling tot de lagere nummers waar vrijwel geen vis is gevangen.

Bart Klep nam tien van de in totaal dertig gevangen vissen voor zijn rekening. Spijtig voor Bart bleek dit niet voldoende voor de overwinning maar leverde het hem slechts derde plaats op. Zijn buurman op het parcours, Jan van Gool, ving zes vissen waaronder een prachtige zeelt, die maar zelden wordt gevangen in de Leurse haven. De laatstgenoemde vis met een waarde van 82 punten bleek na meting bepalend voor de uitslag. Samen met vijf ondermaatse vissen, die Jan eveneens ving, eindigde hij op 107 punten. Op plaats twee eindigde Jan Santbergen die voldoende had aan vier vissen om 86 punten te verzamelen.

Op zeven januari 2017 vissen we de Nieuwjaarswedstrijd in de Leurse haven. Inschrijven kan tot 11:45 uur in café zaal Roeloffs. Er wordt gevist van 12:30 tot 15:00 uur. Leden die hun contributie nog niet hebben voldaan, wijzen wij erop dat voor deelname een geldige Vispas 2017 verplicht is.
Wij vragen u om bij voorkeur uw contributie per bank aan ons over te maken. Betalen d.m.v. het kopen van een nieuwe vergunning bij een verkooppunt geeft extra administratieve lasten zowel voor u zelf als voor ons.
Wij hebben uw nieuwe Vispas namelijk al in huis en moeten die terugsturen naar Sportvisserij Nederland om de kosten ervan terug te krijgen. Door per bank te betalen bezorgen wij u, binnen enkele dagen na ontvangst van uw contributie, uw Vispas thuis en hoeft geen VBL op te sturen en vervolgens te wachten tot Sportvisserij Nederland u een nieuwe pas stuurt.

Naam Stuks Punten

1 Jan van Gool 6 107 pnt.
11 Peter Roovers 1 5 pnt.
2 Jan Santbergen 4 96 pnt.
12 Ad Voermans 0 0 pnt.
3 Bart Klep 10 90 pnt.
13 Arend Lammerse 0 0 pnt.
4 Jeroen Lourense 2 87 pnt.
14 Cees de Winter 0 0 pnt.
5 Rene Verhoef 2 53 pnt.
15 Cees Melisse 0 0 pnt.
6 Wim Heymans 1 32 pnt.
16 Gerrit Lambregts 0 0 pnt.
7 Cees Maas 1 26 pnt.
17 Peter Mathijssen 0 0 pnt.
8 Johan Hortsmans 1 5 pnt.
18 Jef Roovers 0 0 pnt.
9 John Derks 1 5 pnt.
19 Wim Thermohlen 0 0 pnt.
10 Louis Melisse 1 5 pnt.

De winnaar, Jan van Gool, met zijn prachtige zeelt.