Succesvolle Nationale hengeldag 2017

Zondag, 28 mei 2017

Jaarlijks probeert onze vereniging een steentje bij te dragen aan de Nationale hengeldag, een initiatief van Sportvisserij Nederland. Het doel van de Nationale Hengeldag is om het sportvissen en de hengelsportverenigingen te promoten. De Kleine Voorn geeft hier invulling aan door activiteiten te organiseren voor onze jeugdleden. Ook niet leden zijn van harte welkom om kennis te maken met onze mooie sport.

Evenals vorig jaar vond het evenement plaats aan de visvijver in de Schoenmakershoek waar veertien belangstellenden zich onder een stralende hemel meldden bij de organisatoren. Voor de middag konden de jeugdige vissers en ook hun ouders voor informatie terecht bij ervaren sportvissers die uitleg en training gaven over het aanzetten van een haak, het onthaken van vissen en het op de juiste plaats werpen van je aas met de werphengel. Door het gooien van een bal richting een emmer leerde men om het voer zo nauwkeurig mogelijk bij het aangeboden aas te gooien. Dat we met fanatieke (jeugdige) vissers te maken hadden, bleek wel uit de deelname aan de spelletjes die voor de middag gepland waren. Hier was nauwelijks belangstelling voor. Alle aanwezigen wilden maar één ding, zo snel mogelijk hun aas aanbieden aan de rondzwemmende vissen en proberen één of meerdere vissen te verschalken. Dit lukte over het algemeen behoorlijk. Vooral voor de middag, tijdens het vrij vissen, werd er leuk gevangen en niet alleen maar kleine voorns. Meerdere mooie karpers werden door de jeugdige cracks uit het water gehaald.
Tijdens de middagpauze waren er voor alle deelnemers broodjes met frikandel en croquet en natuurlijk was er i.v.m. het warme weer voor voldoende drinken gezorgd.
Na het eten was er een wedstrijd die door het warme weer ingekort werd tot één uur. Om voor verkoeling te zorgen trakteerden de organisatoren de jeugdige vissers, hun ouders, broertjes en zusjes en de vrijwilligers op ijs.
Aan het einde van de dag werd de uitslag van de wedstrijd bekend gemaakt. Voor iedereen was er een prijs en voor de eerste drie in de uitslag van de wedstrijd ook nog een beker.
HSV de kleine Voorn dankt de organisatoren Arjan v.d.Broek en Desiree Teunissen alsmede de vrijwilligers Johan Boer, Werner Donkers, Bart Klep, Gerrit Lambregts, Cees Maas en Ton Verschueren voor hun bijdrage aan deze dag.
Dat er binnen 24 uur na afloop al meerdere mailtjes door onze vereniging zijn ontvangen waarin ouders hun waardering uitspreken voor de organisatie van deze dag mogen de organisatoren en vrijwilligers als een groot compliment beschouwen.
De uitslag van de viswedstrijd is:
1e Prijs: Milan van der Vlist 89 punten
2e Prijs: Dylan Able 37 punten
3e Prijs: Rutger van Dongen 35 punten
4e Bo Broekhof, Aaron de Klerk, Mart Otjens, Emile Lardenoy, Thor Linschoten, Bjorn Linschoten, Harold, Mees Ketels, Jépé Keijzer, Ruben, Jee Kleiborn.

Hier onder enkele foto's van de geslaagde dag. Onder de link "Foto's" bovenaan deze pagina vindt u een fotoalbum die een weergave geeft van deze mooie dag.

De deelnemers en organisator, Arjan.

Mart Otjens met een mooie karper.

Nog een mooie karper.

Het zonovergoten parcours

De prijzen voor de eerste drie van de wedstrijd.