Uitslag Koningsvissen 2017

Zaterdag, 16 september 2017

Zaterdag 16 september hebben 21 deelnemers gestreden om de Koningstitel van HSV De kleine Voorn. Aanvankelijk leek het erop dat de vangsten tegen zouden vallen maar na ongeveer een half uur wachten, zag je plots overal op het parcours de dobbers neerwaarts en de hengels de hoogte ingaan als teken dat de vis gearriveerd was. Uiteindelijk leidde dit tot de beste visdag van dit seizoen.

De 21 deelnemers vingen 631 vissen waarvan 373 aan de maat. Dit zijn cijfers waar menig organisator jaloers op zal zijn.
Henny Oomen onze waarnemend wedstrijdleider mag zich de komende 365 dagen “ Koning” van onze vereniging noemen. Gezeten in het midden van het parcours, wat niet altijd een voordeel is, ving Henny 39 vissen waarvan 35 boven de maat wat hem 866 punten en de Koningstitel van onze vereniging opleverde. Op plaats twee eindigde, toeval of niet, de wedstrijdleider, Ad Voermans, zelf. Ad ving met 49 stuks, tien vissen meer dan zijn secondant maar kwam in lengte te kort waardoor hij genoegen moest nemen met 812 punten. Rene Verhoef maakte het podium van het Koningsvissen compleet door met 46 vissen 705 punten te vergaren. De grootste vis, een brasem van 80 punten, werd gevangen door het enige deelnemende jeugdlid, Luuk Lauwerijssen. Een dikke felicitatie voor hem. Voor Wim Termohlen de eer om de meeste vissen van de dag te vangen, 57 stuks. Helaas voor Wim was de lengte van zijn vissen gemiddeld kleiner dan van vier concurrenten waardoor hij genoegen moest nemen met plaats vijf in de eindrangschikking.
Na afloop van het vissen was er nog een gezellig samenzijn waar de deelnemers konden genieten van een buffet en drank naar behoefte. Tijdens dit samenzijn werd de nieuwe Koning gehuldigd en ontvingen de winnaars van de diverse competities hun prijzen.

Naam Stuks Punten

1 Henny Oomen 39 866 pnt.
12 Cees Maas 31 459 pnt.
2 Ad Voermans 49 812 pnt.
13 Peter Mathijssen 24 351 pnt.
3 Rene Verhoef 46 795 pnt.
14 Gerrit Lambregts 23 331 pnt.
4 Cees van Gils 43 698 pnt.
15 Bart Klep 25 302 pnt.
5 Wim Termohlen 57 680 pnt.
16 Henk Kokke 25 272 pnt.
6 Piet Boot 38 630 pnt.
17 Arend Lammerse 15 264 pnt.
7 Louis Melisse 36 629 pnt.
18 Luuk Lauwerijssen 14 244 pnt.
8 Jack Neven 35 598 pnt.
19 Wim Heymans 20 215 pnt.
9 Ton Aarts 31 540 pnt.
20 Peter Robbeson 12 202 pnt.
10 John Mathijssen 32 475 pnt.
21 Jef Roovers 9 154 pnt.
11 Cees Damen 27 469 pnt.

De Koning 2017, Henny Oomen