Nationaal concours 2018

Zaterdag, 25 augustus 2018

Achttien dapperen trotseerden zaterdag de barre weersomstandigheden en meldden zich voor deelname aan ons nationaal concours 2018. Hoewel het aanvankelijk droog bleef, werden de deelnemers aan het eind van de wedstrijd nog getrakteerd op een behoorlijk pak neerslag.

De vangsten waren redelijk tot goed. De gezamenlijke deelnemers vingen 241 vissen waarvan 83 aan de maat. Het kan altijd beter maar in de praktijk is het vaak minder, zeker tijdens wedstrijden.
Wim Heymans deed het het best van alle deelnemer. Hij ving 35 vissen waarvan er zestien aan de maat waren. Meer dan verdiend werd hij met een totaal van 503 punten winnaar van ons nationaal concours 2018. Op de tweede plaats eindigde Henk Kokke die het gehele seizoen al de ereplaatsen aan elkaar rijgt. Henk ving tien maatvissen die hem samen met twintig ondermaatse op een puntentotaal van 354 brachten. De bronzen medaille ging naar Cees Maas die 19 vissen op het droge bracht, negen maatse en tien “kleintjes”. Het puntentotaal van Cees was 310.
Naam Stuks Punten
1 Wim Heijmans 35 503 pnt.
2 Henk Kokke 30 354 pnt.
3 Cees Maas 19 310 pnt.
4 Terry van Dijk 15 288 pnt.
5 Henny Oomen 17 280 pnt.
6 Wim Termohlen 16 249 pnt.
7 Michael van Ginneke 20 210 pnt.
8 Ad Aarts 25 202 pnt.
9 Bart Klep 12 198 pnt.
10 A. Faro 16 135 pnt.
11 Piet van Nijnatten 6 94 pnt.
12 Peter Jansen 5 87 pnt.
13 Jan van Gool 8 59 pnt.
14 Piet Schot 5 52 pnt.
15 Ton Aarts 4 37 pnt.
16 Wil Vissenberg 6 30 pnt.
17 Bert van Eekelen 2 10 pnt.
18 Ad Voermans 0 0 pnt.

De winnaar, Wim Heymans