Kerstwedstrijd 2018

Zaterdag, 15 december 2018

Het was guur weer afgelopen zaterdag, mede daardoor prefereerden de meeste wedstrijdvissers waarschijnlijk de warme kachel bij moeder de vrouw boven koude vingers aan de waterkant. Toch waren er elf dapperen waaronder enkele van onze oudste leden, die zich niets aantrokken van de kille omstandigheden en zich meldden aan de start van onze Kerstwedstrijd.

Toen de wedstrijdvissers aankwamen bij de Leurse haven en het laagje ijs zagen dat zich in de zwaaikom had gevormd, was voor velen al duidelijk dat het een lange zit zou zijn en dat er maar weinig vis gevangen zou worden. De geschiedenis heeft ons geleerd dat meestal tijdens en kort na een periode met (nacht)vorst de voorns de Leurse haven de rug toekeren. Deze wetenschap werd afgelopen zaterdag weer maar eens bevestigd, het lukte de gezamenlijke deelnemers niet om ook maar een (klein) voorntje op het droge te brengen. Gelukkig zat er wel veel, over het algemeen kleine baars in de haven waardoor de meeste deelnemers nog een representatief aantal vissen konden vangen.
Bovendien werd het een bijzonder spannende wedstrijd want de eerste vier in de eindrangschikking ontliepen elkaar opeenvolgend steeds maar één vis.
Michael van Ginneke deed het uiteindelijk het best van allemaal, gedurende twee uur, de wedstrijdcommissie had vanwege de koude de wedstrijd met 30 minuten ingekort, ving hij 37 baarsjes die hem 185 punten opleverden. Op plaats twee eindigde Rene Verhoef die één vis minder ving dan Michael en eindigde op 180 punten. Cees Vermeeren, één van onze oudste wedstrijdvissers, eindigde op een keurige derde plaats door 35 vissen te vangen die een waarde vertegenwoordigen van 175 punten.

Naam Stuks Punten
1 Michael van Ginneke 37 185 pnt.
2 Rene Verhoef 36 180 pnt.
3 Cees Vermeeren 35 175 pnt.
4 Henny Oomen 34 170 pnt.
5 Cees Maas 26 130 pnt.
6 Jan van Gool 17 85 pnt.
7 Cees van Gastel 15 75 pnt.
8 Johan Hultermans 14 70 pnt.
8 Toon van Oers 14 70 pnt.
10 Jef Roovers 12 60 pnt.
11 Johan Horstmans 3 15 pnt.

Michael van Ginneke, de winnaar van de Kerstwedstrijd.