1e wedstrijd zaterdagochtendcompetitie 2018

Zaterdag, 12 mei 2018

De eerste wedstrijd van de zaterdagochtendcompetitie is onder mooie weersomstandigheden gevist. Het was droog en de temperatuur was aangenaam. De vangsten waren gemiddeld genomen niet best, wel zat er in ieder vak een visser die in positieve zin ruim boven de concurrenten uitstak. Positief is ook dat veruit de meeste vis die is gevangen ruim boven de maat was.

Henk Kokke ving 16 vissen waarvan maar liefst 14 aan de maat. De kenners onder de vissers weten dat als Henk punten scoort, dit vaak gebeurt door het vangen van baarzen. Ook deze keer troefde hij zijn concurrenten af met deze specialiteit. Vermeldingswaardig is ook dat Henk nog een snoek ving van 50 cm. Deze werd op zijn beurt door een veel grotere soortgenoot gegrepen. Dit is geen visserslatijn want onze wedstrijdleider heeft het schouwspel op de gevoelige plaat vast kunnen leggen. Overigens telt een snoek niet mee voor de puntentelling. Op plaats twee in vak A eindigde Ad Voermans die vier vissen ving waaronder een mooie brasem van 84 punten. Deze vis bleek de grootst die er zaterdag is gevangen waardoor Ad zich de eigenaar van de eerste dagprijs mag noemen. Ad behaalde in totaal 134 punten. Cees van Gastel maakte de top drie in vak A compleet met één vis van 28 punten.
In vak B was er een klinkende overwinning voor Bart Klep die met 10 vissen 239 punten scoorde. Negen van de tien vissen die Bart ving waren boven de maat. Cees Maas legde met twee maatse en één ondermaatse vis beslag op plaats twee. De drie vissen van Cees vertegenwoordigen een waarde van 49 punten. Cees Damen ving vier kleine visjes die hem 20 punten en plaats drie opleverden.

Vak A Plaats Stuks Punten WP

Dagwinnaar

De dagprijswinnaar:
Datum Naam Punten
12-mei Ad Voermans 84 pnt.

De winnaar van de dagprijs, Ad Voermans, links op de foto