Geslaagde inloopmiddag voor de jeugd

Zondag, 19 mei 2019

Woensdag 15 mei organiseerde onze vereniging een inloopmiddag voor jeugdige vissers t/m dertien jaar. Nadat in een eerder gehouden enquête onze jeugdvissers hebben aangegeven hoe zij de vislessen, die onze vereniging wil organiseren, ingevuld willen hebben, was het afgelopen woensdag tijd voor een eerste kennismaking die onmiddellijk succesvol was.

Onder een mooi zonnetje meldden zich vijftien jongeren, vaak vergezeld door één of meerdere ouders, bij de promotent die onze vereniging had opgesteld aan de Schoenmakershoek. Er waren zeven begeleiders van onze vereniging die de kinderen met raad en daad bij stonden, aan wie vragen gesteld konden worden en die de fijne kneepjes van de hengelsport toelichtten. Vanzelfsprekend ging de meeste belangstelling van de jeugdigen uit naar het daadwerkelijke vissen. Een hengel optuigen en afstellen zien de meeste als vanzelfsprekend. Voor hen die geen eigen materiaal voor handen hadden, werd dit verzorgd door HSV De Kleine Voorn die had gezorgd voor meer dan voldoende volledig opgetuigde hengels en natuurlijk ook voor peillood, voer en maden.
Na afloop was er veel lof van ouders en deelnemers voor de organisatie en vrijwilligers die deze middag tot een groot succes maakten. Grootste compliment was volgens mij dat vrijwel alle deelnemers en ouders de volle twee uur actief en vrolijk bleven vissen. Dat de meeste deelnemers ook nog één of meerdere vissen op het droge brachten, droeg vanzelfsprekend bij aan de goede sfeer.
Aan het eind van de dag ontvingen alle deelnemers een onthakingsstekje en een boekje waarin een aantal wetenwaardigheden over de vissport.
A.s woensdag 22 mei wordt op dezelfde plaats tussen twee en vier uur een tweede inloopmiddag georganiseerd. Dezelfde deelnemers en jeugdigen die nog niet zijn geweest zijn van harte welkom.