Veel belangstelling voor Nationale hengeldag

Maandag, 27 mei 2019

Zoals al jaren gebruikelijk heeft HSV De Kleine Voorn ook dit jaar weer deelgenomen aan de Nationale hengeldag, een initiatief van Sportvisserij Nederland. Het doel van de Nationale hengeldag is om het sportvissen en de hengelsportverenigingen te promoten. HSV De Kleine Voorn geeft hier invulling aan door activiteiten te organiseren voor onze jeugdleden. Ook niet leden waren van harte welkom om kennis te maken met onze mooie sport.

Onder (bege)leiding van een aantal vrijwilligers hebben 22 kinderen, al dan niet lid van onze vereniging (deelname was vrij), deelgenomen aan de activiteiten die werden georganiseerd in het kader van de Nationale hengeldag. Jammer genoeg heeft het gedurende het gehele evenement geregend wat de diehards, want dat waren deze deelnemers zeer zeker, niet weerhield om tot het einde te blijven. Slechts een van de aanwezigen verliet voortijdig het strijdtoneel.
Naast een wedstrijd waar vanzelfsprekend de meeste belangstelling naar uit ging, konden de jeugdige aanwezigen met vragen terecht bij hun meer ervaren collega vissers.
Helaas liet de vis het tijdens de wedstrijd afweten en hebben maar vier kinderen, in totaal zes vissen gevangen. De wedstrijd werd gewonnen door Dani Heren die dertig punten bij elkaar viste. Na afloop ontving hij uit handen van onze voorzitter Jan van Gool een mooie beker en een tasje met daarin prijsjes, zoals o.a. een tuigje en een cap van Sportvisserij Nederland. Alle overige deelnemers ontvingen eenzelfde tasje. Ook werd er na afloop een vaste hengel van vijf meter verloot onder alle jeugdvissers. Joep Gobbens was de gelukkige.
De uitslag van de wedstrijd is: 1. Dani Heren 30 punten, 2. Joep Gobbens 20 punten, gedeelde 3e plek: Luc Huijsmans en Emile Lardenoy 5 punten, de rest van de deelnemers is gezamenlijk vierde geworden.

De deelnemers.

Zo leert men hoe hengels worden opgetuigd.

Hier wordt het aas gereed gemaakt.

Een overzicht van het wedstrijdparcours.

Een van de diehards.

De winnaar van de wedstrijd, Dani Heeren, ontvangst zijn prijs van voorzitter Jan van Gool, geflankeerd door secretaris Werner Donkers.

Dani, toont zijn beker.

Hier wordt een van de troostprijzen uitgereikt.