Ondanks regen, geslaagde eerste dag van de jeugdcursus.

Donderdag, 5 september 2019

Ondanks dat de gehele middag de regen gestaag uit de hemel neerviel, waren er negen jeugdige vissers present op de eerste van drie cursusdagen “zelfstandig vissen voor de jeugd” welke werd gehouden aan de vijver aan de Hoge Neer. Zij werden begeleid door acht (senior) vrijwilligers die, onder leiding van onze gediplomeerde viscoach en voorzitter, Jan van Gool, hun ervaring overbrachten naar de jonge deelnemers.

Tijdens les “1” leerden de kinderen Hoe je hengel vast te houden, hoe in te leggen, hoe en hoeveel te voeren, hoe je aas aan de haak doet, wanneer heb je beet, hoe sla je aan, hoe landt en onthaak je de vis en hoe zet je deze netjes terug.
Tijdens de les werden door de verschillende vissertjes al vissen gevangen, met name zonnebaarsjes maar ook zoals je op onderstaande foto ziet, mooie maatvoorn.
Diverse kinderen hadden eigen materiaal meegebracht, anderen konden gebruik maken van het vismateriaal dat beschikbaar gesteld werd door HSV de Kleine Voorn.

Volgende week woensdag is de eerste bijeenkomst gepland aan de vijver aan de Schoenmakershoek. Tijdens deze (wederom) sessie 1 wordt dezelfde lesstof als bovengenoemd behandeld.
Over twee weken zijn we weer aan de vijver aan de Hoge Neer voor sessie 2.