Coronamaatregelen

Zondag, 18 oktober 2020

Alle verenigingsactiviteiten afgelast t/m tenminste 10 november.

Op dinsdag 13 oktober jl. maakte het kabinet bekend dat er nieuwe strengere maatregelen van kracht zijn geworden om de tweede golf van de coronacrisis de kop in te drukken. Deze extra maatregelen zullen tenminste tot en met 10 november gaan gelden. Dit betekent dat, net zoals in het afgelopen voorjaar, bijna alle evenementen verboden zijn. Hieronder vallen dus ook viswedstrijden, wedstrijdtrainingen, beurzen, cursussen, (leden)vergaderingen en andere evenementen binnen de sportvisserij. Alleen activiteiten voor de jeugd in eigen verenigingsverband mogen op dit moment nog doorgaan. Sportvisserij Nederland en onze vereniging hechten zeer aan de naleving van deze aangescherpte regels, omdat we net als iedereen willen bijdragen aan de bestrijding van het coronavirus. Sportvissers die toch willen gaan vissen om een frisse neus te halen, krijgen van Sportvisserij Nederland en onze vereniging het dringende verzoek om maatregelen van de overheden na te leven en hoe dan ook de volgende richtlijnen in acht te nemen:

- Áls je gaat vissen, ga dan in je eentje - ook als je met een boot het water opgaat.
- Kies je stekken liefst in landelijk gebied, zodat je weinig andere mensen tegenkomt.
- Houd je te allen tijde aan de minimale afstand van 1,5 meter.

Dat de regels op dit moment zwaar voelen, is niet voor niets: ze zijn van groot belang voor onszelf en voor anderen. Houd je er dus aan en blijf gezond, dan kunnen we hopelijk snel weer als vanouds sportvissen.

Verder betekent dit dat al de activiteiten die onze vereniging gepland heeft staan tot en met 10 november niet door kunnen gaan en daarom afgelast zijn. Alleen de geplande jeugdviswedstrijd op 21 oktober zal wel doorgaan. Dat betekent dat er o.a. tot die datum geen vergaderingen gehouden zullen gaan worden. Ook zullen er geen wedstrijden tot en met 10 november gevist kunnen gaan worden.

Niemand kan op dit moment zeggen dat we na 10 november wel weer onze activiteiten kunnen gaan oppakken, mogelijk kan deze datum nog verlengd gaan worden. Zodra we weer activiteiten mogen gaan organiseren zullen we gaan kijken om een vervolg te geven aan het alternatief wedstrijdprogramma voor de rest van dit jaar.

Houdt regelmatig onze website in de gaten voor de laatste veranderingen.

met vriendelijke groeten,
namens het bestuur,