Kerstwedstrijd 2019

Zaterdag, 21 december 2019

De zware regen die zaterdagmorgen gestaag uit de hemel viel en de daarmee samenhangende lage temperaturen zijn ongetwijfeld de belangrijkste reden dat slechts tien deelnemers zich meldden voor onze laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2019, de traditionele Kerstwedstrijd.

Het had afgelopen week enkele nachten gevroren en dan is het altijd maar weer afwachten of er nog veel vis present is in de Leurse haven. Dat was gelukkig wel het geval, de vis was wel-is-waar niet in grote getale aanwezig maar toch lukte het alle deelnemers om een aantal exemplaren op het droge te brengen en dat is op deze tijd van het jaar wel eens anders geweest.
Onze Koning van 2019, Henny Oomen, gaf zijn Koningstitel nog wat extra glans door de laatste eendagswedstrijd van 2019 op zijn naam te schrijven. Henny ving samen met Cees van Gastel, als enige deelnemers een aantal mooie maatvoorns (zes stuks) die hem samen met vijf kleintjes 273 punten opleverden. Op de tweede plaats eindigde Michael van Ginneke die met 46 stuks veruit de meeste vissen ving van allemaal. Echter niet één van Michael zijn visjes had de vereiste lengte waardoor hij niet verder kwam dan 230 punten. Met 30 stuks die een waarde vertegenwoordigden van 150 punten legde Henk Kokke beslag op plaats drie.
Rest mij om Namens het bestuur en de wedstrijdcommissie van HSV De Kleine Voorn iedereen fijne feestdagen te wensen en een voorspoedig en vooral gezond 2020.

De volledig uitslag is:
Naam Stuks Punten
1 Henny Oomen 11 273 pnt.
2 Michael van Ginneke 46 230 pnt.
3 Henk Kokke 30 150 pnt.
4 Cees van Gastel 9 113 pnt.
5 Cees Maas 15 75 pnt.
6 Jan van Gool 13 65 pnt.
7 Wim Heijmans 13 65 pnt.
8 Jef Roovers 9 45 pnt.
8 Gerrit Lambregts 7 35 pnt.
10 Johan Hortstmans 3 15 pnt.

De winnaar van de Kerstwedstrijd, Henny Oomen