ZomerVISKaravaan was in Etten-Leur

Donderdag, 29 juli 2021

Afgelopen woensdag was het een drukte van belang aan de vijver van de Schoenmakershoek aan de Muldersweg in Etten-Leur. Hengelsportvereniging De Kleine Voorn had Sportvisserij Nederland gevraagd om met de ZomerVISKaravaan een keer naar Etten-Leur te komen.

Vanaf 8.00 uur begon het team vrijwilligers van HSV De Kleine Voorn en het team van Sportvisserij Nederland de tenten op te zetten. Ook alle andere visactiviteiten werden klaargezet.
De kinderen werden vanaf 9:30 uur ingeschreven om deel te nemen aan de diverse activiteiten naast het vissen met een hengel in de vijver. Het eerste wat zij kregen was een kaycord met hakensteker om later de gevangen vis diervriendelijke te kunnen onthaken.
Zo hebben de meeste kinderen mee gedaan aan het maken van een vistuigje, het knopen van een vishaak aan een lijntje, met een werphengel op het gras leren ‘droogwerpen’ en een grote vis naar keuze vangen aan een vissimulator.
Niet alleen kinderen uit Etten-Leur hadden zich opgegeven maar ook kinderen uit de plaatsen buiten Etten-Leur waren welkom.
Toen om 13:00 uur het inschrijven was gestopt telde de inschrijflijst een totaal van 62 deelnemers. Om 14:30 kwam er eind van dit kidsevent.
Ieder kind kreeg bij het inschrijven een polsbandje, bij het uitschrijven kregen de kinderen de hengel en het tuigje, waarmee zij hadden gevist, mee naar huis en een goed gevulde goodiebag met allerlei folders en boekjes, en een cap van HSV De Kleine Voorn.
Tijdens de dag werden er ook enkele vissen gevangen die nadat er een foto was gemaakt netjes werden teruggezet. Echter op het eind was een van de deelnemertjes ontroostbaar teleurgesteld dat hij de gevangen vis niet mee naar huis mocht nemen. Toen hij de hoorde dat hij de hengel mee naar huis kreeg was zijn verdriet snel over.
De dag was prima verlopen ondanks de wind die in de loop van de dag steeds harder begon te waaien maar gelukkig bleef het droog.
Met dank aan het team van Sportvisserij Nederland en de vrijwilligers van HSV De Kleine Voorn.

HSV De Kleine Voorn gaat voor de kinderen na de vakantie weer een leerprogramma organiseren zoals de laatste twee jaren met twee lessen aan de Hoge Neer en twee lessen aan de Schoenmakershoek. Ook dit jaar sluiten wij deze lessen af met een viswedstrijd om het Kampioenschap Jeugdvisser 2021. Kinderen die lid zijn of worden van onze visvereniging krijgen hiervoor een uitnodiging. Informatie kan je vinden op onze website: www.dekleinevoorn.nl.