Tim van Aert Jeugdkampioen 2021

Zondag, 17 oktober 2021

Op woensdagmiddag 13 oktober is het Jeugdkampioenschap 2021 van HSV De Kleine Voorn gevist in de vijver aan de Schoenmakershoek. Vijftien kinderen hadden zich vooraf ingeschreven en op de wedstrijddag zelf hebben nog twee kinderen zich ingeschreven aan de wedstrijdtafel. Negentig minuten lang hebben deze kinderen in spanning gestreden, de meeste erg fanatiek en af en toe geholpen door vrijwilligers als het even tegenzat. De wedstrijd was een afsluiting van een reeks vislessen in de vijver aan de Hoge Neer en Schoenmakershoek.

De kinderen kregen bij inschrijving een cap van de vereniging en een hakensteker om gevangen vis diervriendelijke te onthaken. Er werd gevist op lengte van de gevangen vissen. Van de zeventien kinderen hebben acht kinderen één of meerdere vissen gevangen.
Na het laatste fluitsignaal werd de stand opgemaakt en volgde de prijsuitreiking. Kinderen die niet in het bezit waren van een hengel kregen de verenigingshengel waarmee ze gevist hadden als aandenken mee naar huis. De winnaar en Jeugdkampioen 2021 werd Tim van Aert met 46 cm. Yoep Mathijssen de winnaar van vorig jaar viel ook nu weer in de prijzen en werd met 36 cm knap tweede. Siem de Waal was de derde man op het podium met 35 cm. aan gevangen vissen.
De top drie ontving naast een beker ook een viskoffer, de winnaar een zitkoffer, geschonken door een van onze leden. De nummers twee en drie een kleine viskoffer. Voor alle kinderen was er na de prijsuitreiking een tas met een tuigje, een maden doosje en een boekje over vissen met de ‘vaste’ stok.
Uit dankbaarheid was er voor alle vrijwilligers die geholpen hebben met de vislessen en bijgedragen hebben aan het slagen van de viswedstrijd een welverdiend applaus van de kinderen en de supporters.
Wij zeggen tot volgend jaar.
De volledige uitslag is:
Vak APlaatsPuntenVak BPlaatsPunten
1Tim van Aert 446 pnt. 9Demi Vergouwen 30 pnt.
2Yoep Mathijssen 536 pnt. 9Tijme Schreidenberg80 pnt.
3Siem de Waal735 pnt. 9Wessel 100 pnt.
4Milou Dirven 125 pnt. 9Stef Nooijen110 pnt.
5Noud Dictus 612 pnt. 9Boaz Moeleker 120 pnt.
5Jens Havermans912 pnt. 9Jesse Hultermans140 pnt.
7Bart de Bruin1611 pnt. 9Stijn van Dorst 150 pnt.
8Giel Ammerlaan 137 pnt. 9Sen van Eldik170 pnt.
9Joey Vergouwen 20 pnt.