Kerstwedstrijd 2021

Zaterdag, 18 december 2021

Met dertien deelnemers aan het vertrek is zaterdag onze laatste wedstrijd van 2021 gevist, de traditionele Kerstwedstrijd. De weersomstandigheden waren redelijk om te vissen. Er was weinig wind maar de vochtige lucht waaruit soms wat nevel neerdwarrelde zorgde voor een trieste aanblik. De vangsten waren niet goed maar beter dan vooraf verwacht. Dertien vissers brachten gezamenlijk 74 vissen op het droge, bijna zes vissen gemiddeld per persoon.

Winnaar van de wedstrijd werd Rene Verhoef, wat gelet op zijn vele ereplaatsen dit najaar, geen verrassing is. Hij ving met 31 stuks de meeste vissen van de dag en scoorde daarme ook de meeste punten, 155. De tweede plaats werd gedeeld door Gerrit Lambrechts en Johan Hultermans die ieder 130 punten behaalden. Gerrit deed dit door 26 “kleintjes” te vangen terwijl Johan zijn puntentotaal met name dankt aan een mooi maatvis van 30 cm., wiens waarde van 50 punten, samen met 80 punten van zestien ondermaatse exemplaren, Johan op 130 punten bracht.
Na afloop werd het visjaar 2021 afgesloten met een gezellig samenzijn in ons clublokaal, café zaal Roeloffs.

Vak A Stuks Punten Vak B Stuks Punten
1 Rene Verhoef 31 155 pnt. 7 Jan van Gool 8 40 pnt.
2 Gerrit Lambregts 26 130 pnt. 8 Johan Horstmans 7 35 pnt.
3 Johan Hultermans 17 130 pnt. 9 Cees Maas 5 25 pnt.
4 Michael van Ginneke 24 120 pnt. 10 Henny Oomen 3 15 pnt.
5 Cees van Gastel 17 85 pnt. 11 Sjef Roovers 2 10 pnt.
6 Henk Kokke 15 75 pnt. 12 Arend Lammerse 1 5 pnt.
7 Wim Heijmans 9 45 pnt. 13

De winnaar van de kerstwedstrijd, Rene Verhoef