Jeugdkampioenschap 2022.

Dinsdag, 18 oktober 2022

Op woensdagmiddag 12 oktober is het Jeugdkampioenschap 2022 van HSV De Kleine Voorn gevist in de vijver van de Schoenmakershoek. Zestien kinderen hadden zich al ingeschreven en op de wedstrijddag zelf hebben nog drie kinderen ingeschreven aan de wedstrijdtafel.

Totaal hebben 19 kinderen de wedstrijd van 90 minuten in spanning gestreden, de meeste erg fanatiek en af en toe geholpen door de vrijwilligers als het even niet ging.
De wedstrijd was de afsluiting van een reeks van vier vislessen in de vijver aan de Schoenmakershoek. Voorgaande jaren hebben wij ook de vijver aan de Hoge Neer gebruikt voor de vislessen maar in die vijver was blauwalg aangetroffen zodat wij genoodzaakt waren alle activiteiten in de Schoenmakershoek te houden
De kinderen kregen bij inschrijving een cap van de vereniging en een hakensteker om gevangen vis diervriendelijke te onthaken.
Er werd gevist in centimeters lengte van de gevangen vissen. Van de 19 aanwezige kinderen hebben er Acht een of meerdere vissen gevangen.
Na het laatste fluitsignaal is de stand opgemaakt voor de prijsuitreiking.
Voordat de winnaar bekend werd gemaakt kregen de kinderen die niet in het bezit waren van een hengel, een peillood als prijsje.
Hierna volgde de prijsuitreiking. De winnaar is geworden Rens van Gool die met negen vissen 58 cm scoorde. Knap tweede werd Mike Marscinkowski met 58 cm dankzij vier vissen. Op de derde plaats eindigde Lize van Meer met 34 cm. aan gevangen vissen. Voor deze top drie was er een beker, respectievelijk in de kleuren goud, zilver en brons. De eerste drie kregen naast een beker nog een extra prijs. Rens die als eerste mocht kiezen van de prijzentafel koos de viskoffer. Mike de tweede in de uitslag koos voor de werphengel met molen en Lize kreeg als derde een grote hengel mee.
Met dank aan alle vrijwilligers die geholpen hebben aan de vislessen en het slagen van de viswedstrijd was er een welverdiend applaus van de kinderen en de supporters.
Tot slot van deze laatste jeugdactiviteit dit jaar is er aangekondigd dat wij in het voorjaar knutselmiddagen houden om de kinderen voor te bereiden op een nieuw visseizoen. Hierover volgt volgend jaar bericht.
Wij zeggen daarom tot volgend jaar.
Met vriendelijke groeten,
Jan van Gool, voorzitter HSV De Kleine Voorn